Tutorials - Developing Tetris :: Puzzle Video Game - Java - Lesson 10- Complete
Tetris is a puzzle video game created by Soviet software engineer Alexey Pajitnov in 1984. It has been published by several companies for multiple platforms, most prominently during a dispute over the appropriation of the rights in the late 1980s.
Tetris, players complete lines by moving differently shaped pieces (tetrominoes), which descend onto the playing field. The completed lines disappear and grant the player points, and the player can proceed to fill the vacated spaces. The game ends when the playing field is filled. The longer the player can delay this outcome, the higher their score will be. In multiplayer games, players must last longer than their opponents; in certain versions, players can inflict penalties on opponents by completing a significant number of lines. Some adaptations have provided variations to the game's theme, such as three-dimensional displays or a system for reserving pieces.
Java is a high-level, class-based, object-oriented programming language that is designed to have as few implementation dependencies as possible. It is a general-purpose programming language intended to let programmers write once, run anywhere, meaning that compiled Java code can run on all platforms that support Java without the need to recompile. Java applications are typically compiled to bytecode that can run on any Java virtual machine (JVM) regardless of the underlying computer architecture. The syntax of Java is similar to C and C++, but has fewer low-level facilities than either of them. The Java runtime provides dynamic capabilities (such as reflection and runtime code modification) that are typically not available in traditional compiled languages. As of 2019, Java was one of the most popular programming languages in use according to GitHub, particularly for client–server web applications, with a reported 9 million developers.
دروس - تطوير لعبة ترتيب المربعات الملونة - تيترس - جافا - درس 10 - الإتمام و الإكمال
تيترس هي لعبة فيديو ألغاز ابتكرها مهندس البرمجيات السوفيتي أليكسي باجيتينوف في عام 1984. وقد تم نشرها من قبل العديد من الشركات لمنصات متعددة ، وأبرزها أثناء نزاع حول الاستيلاء على الحقوق في أواخر الثمانينيات.
تيترس ، يكمل اللاعبون الخطوط عن طريق تحريك القطع ذات الأشكال المختلفة ، والتي تنزل إلى الملعب. تختفي الأسطر المكتملة وتمنح اللاعب نقاطًا ، ويمكن للاعب المضي قدمًا في ملء الفراغات التي تم إخلاؤها. تنتهي اللعبة عندما يمتلئ الملعب. كلما طالت مدة تأجيل اللاعب لهذه النتيجة ، زادت نقاطه. في الألعاب متعددة اللاعبين ، يجب أن يستمر اللاعبون لفترة أطول من خصومهم ؛ في إصدارات معينة ، يمكن للاعبين إنزال عقوبات بالخصوم من خلال إكمال عدد كبير من السطور. قدمت بعض التعديلات تغييرات في موضوع اللعبة ، مثل العروض ثلاثية الأبعاد أو نظام حجز القطع.
جافا هي لغة برمجة عالية المستوى ، قائمة على الفئة ، وموجهة للكائنات ، تم تصميمها بحيث تحتوي على أقل تبعيات تنفيذية ممكنة. إنها لغة برمجة للأغراض العامة تهدف إلى السماح للمبرمجين بالكتابة مرة واحدة ، وتشغيلها في أي مكان ، مما يعني أنه يمكن تشغيل كود جافا المترجم على جميع الأنظمة الأساسية التي تدعم جافا دون الحاجة إلى إعادة الترجمة. عادةً ما يتم تجميع تطبيقات Java إلى رمز بايت يمكن تشغيله على أي جهاز جافا ظاهري (JVM) بغض النظر عن بنية الكمبيوتر الأساسية. إن بناء جملة جافا مشابه لـ C و C ++ ، لكن به تسهيلات منخفضة المستوى أقل من أي منهما. يوفر وقت تشغيل جافا قدرات ديناميكية (مثل الانعكاس وتعديل رمز وقت التشغيل) التي لا تتوفر عادةً في اللغات المترجمة التقليدية. اعتبارًا من عام 2019 ، كانت جافا واحدة من أكثر لغات البرمجة شيوعًا المستخدمة وفقًا لـ جيت هب ، خاصة لتطبيقات الويب الخاصة بالخادم والعميل ، حيث تم الإبلاغ عن 9 ملايين مطور.