AI drawing - doodles - sketches - Lesson 7 - Train & Test the model
A doodle is a drawing made while a person's attention is otherwise occupied. Doodles are simple drawings that can have concrete representational meaning or may just be composed of random and abstract lines or shapes, generally without ever lifting the drawing device from the paper, in which case it is usually called a scribble.
Doodling and scribbling are most often associated with young children and toddlers, because their lack of hand–eye coordination and lower mental development often make it very difficult for any young child to keep their coloring attempts within the line art of the subject. Despite this, it is not uncommon to see such behavior with adults, in which case it is generally done jovially, out of boredom.[citation needed] Typical examples of doodling are found in school notebooks, often in the margins, drawn by students daydreaming or losing interest during class. Other common examples of doodling are produced during long telephone conversations if a pen and paper are available.
A sketch is a rapidly executed freehand drawing that is not usually intended as a finished work. A sketch may serve a number of purposes: it might record something that the artist sees, it might record or develop an idea for later use or it might be used as a quick way of graphically demonstrating an image, idea or principle. Sketching is the most inexpensive art medium.
Artificial intelligence is the simulation of human intelligence processes by machines, especially computer systems. Specific applications of AI include expert systems, natural language processing, speech recognition and machine vision.
Machine learning is a type of artificial intelligence that allows software applications to become more accurate at predicting outcomes without being explicitly programmed to do so. Machine learning algorithms use historical data as input to predict new output values.
Sketches can be made in any drawing medium. The term is most often applied to graphic work executed in a dry medium such as silverpoint, graphite, pencil, charcoal or pastel. It may also apply to drawings executed in pen and ink, digital input such as a digital pen, ballpoint pen, marker pen, water color and oil paint. The latter two are generally referred to as "water color sketches" and "oil sketches". A sculptor might model three-dimensional sketches in clay, plasticine or wax.
Popular kinds of doodles include cartoon versions of teachers or companions in a school, famous TV or comic characters, invented fictional beings, landscapes, geometric shapes, patterns, textures, or phallic scenes. Most people who doodle often remake the same shape or type of doodle throughout their lifetime.
الرسم بالذكاء الاصطناعي - الخربشات - اسكتشات - الدرس 7 - تدريب و اختبار النظام الآلي
الخربشات هي رسم يتم إجراؤه بينما يكون انتباه الشخص مشغولاً. الخربشات عبارة عن رسومات بسيطة يمكن أن يكون لها معنى تمثيلي ملموس أو قد تتكون فقط من خطوط أو أشكال عشوائية ومجردة ، بشكل عام دون رفع أداة الرسم من الورق ، وفي هذه الحالة يطلق عليها عادة خربشة.
غالبًا ما يرتبط الخربشة والخربشة بالأطفال الصغار والأطفال الصغار ، لأن افتقارهم إلى التنسيق بين اليد والعين وانخفاض النمو العقلي غالبًا ما يجعل من الصعب جدًا على أي طفل الاحتفاظ بمحاولات التلوين ضمن فن الخط للموضوع. على الرغم من ذلك ، فإنه ليس من غير المألوف رؤية مثل هذا السلوك مع البالغين ، وفي هذه الحالة يتم بشكل عام بطريقة مرحة ، بدافع الملل. توجد أمثلة نموذجية للعبث في دفاتر الملاحظات المدرسية ، غالبًا في الهوامش ، والتي رسمها الطلاب في أحلام اليقظة أو فقدان الاهتمام أثناء الفصل. يتم إنتاج أمثلة شائعة أخرى للعبث أثناء المحادثات الهاتفية الطويلة في حالة توفر قلم وورقة.
الرسم التخطيطي هو رسم يدوي يتم تنفيذه بسرعة ولا يُقصد به عادةً أن يكون عملاً منتهيًا. قد يخدم الرسم عددًا من الأغراض: قد يسجل شيئًا يراه الفنان ، أو قد يسجل فكرة أو يطورها لاستخدامها لاحقًا أو يمكن استخدامه كطريقة سريعة لإظهار صورة أو فكرة أو مبدأ بيانياً. الرسم هو الوسيلة الفنية الأكثر تكلفة.
الذكاء الاصطناعي هو محاكاة عمليات الذكاء البشري بواسطة الآلات ، وخاصة أنظمة الكمبيوتر. تشمل التطبيقات المحددة للذكاء الاصطناعي الأنظمة الخبيرة ومعالجة اللغة الطبيعية والتعرف على الكلام ورؤية الآلة.
التعلم الآلي هو نوع من الذكاء الاصطناعي يسمح للتطبيقات البرمجية بأن تصبح أكثر دقة في التنبؤ بالنتائج دون أن تكون مبرمجة بشكل صريح للقيام بذلك. تستخدم خوارزميات التعلم الآلي البيانات التاريخية كمدخلات للتنبؤ بقيم المخرجات الجديدة.
يمكن عمل الرسومات في أي وسيلة رسم. غالبًا ما يتم تطبيق المصطلح على الأعمال الرسومية المنفذة في وسط جاف مثل الفضة أو الجرافيت أو القلم الرصاص أو الفحم أو الباستيل. قد ينطبق أيضًا على الرسومات المنفذة بالقلم والحبر ، والمدخلات الرقمية مثل القلم الرقمي ، وقلم الحبر ، وقلم التحديد ، واللون المائي والطلاء الزيتي. يشار إلى النوعين الأخيرين عمومًا باسم "رسومات الألوان المائية" و "الرسومات الزيتية". قد يصمم النحات رسومات ثلاثية الأبعاد من الطين أو البلاستيسين أو الشمع.
تتضمن الأنواع الشائعة من الخربشات نسخًا كرتونية للمدرسين أو رفاقهم في المدرسة ، أو شخصيات تلفزيونية أو كوميدية شهير